Hat doboz

2010.05.25. 09:08

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Öt év alatt négyszer költöztem. Hozzá szoktam ahhoz, hogy folyton változó világban élek, amihez folyamatosan alkalmazkodnom kell. Mestere vagyok a költözésnek, és egy kicsit élvezem is. Gyorsan felderítem és megszokom az új lakóhelyem. Ebben a folyamatos változásban viszont néhány dolog állandó.

Ilyen dolog például a hat doboz. Legalább hat éve nem nyitottam ki őket, csak, ha valami olyan akad a kezembe, ami bele való. Mégis cipelem magammal albérletről albérletre, föl a harmadikra és le onnan. Óvom, mint egy kincset a kosztól, nedvességtől, így még pincében sosem voltak. Sőt, állandó helyük lett a ruhásszekrényem tetején.

Remélem, már furdalja az oldalad a kíváncsiság, hogy mi lehet a hat dobozban. J Egy álmot őrzök benne. Akkor kezdtem el gyűjtögetni, amikor a fiam még kicsi volt. Minden egyes darabhoz egy-egy emlék fűz, így nem adhatom oda senkinek.

Amikor Andor kisbaba volt, szerettem turkálóban ruhákat vadászni neki. A mai babaruhák annyira nem kényelmesek - inkább csak szépek -, hogy abba nem szívesen öltöztettem volna Andort. Ehelyett békebeli frottír rugikat vadásztam, és igazi, praktikus babaruhákat. Nagyon élveztem, hogy Andor olyan ruhákban csúszhat-mászhat, amik már az én időmben is beváltak. Vadászat közben néha olyasmi is akadt a kezembe, amiből Andor már rég kinőtt. Ettől függetlenül nem tudtam otthagyni, hátha jó lesz majd a következőnek. Ez akkoriban annyira természetes, magától értetődő volt nekem. Hogy lesz következő.

Azóta viszont nagyon sokat változott a világ. Elváltam, elköltöztem, randiztam, összeköltöztem, és most talán hamarosan szétköltözöm. Mindeközben pedig 4 albérlet az öt év alatt. Minden költözéskor egyre nehezebb volt cipelni a hat dobozt fel a lépcsőkön. Ahogy az idő telt, egyre nehezebb volt a remény, hogy lesz még következő gyerek a családban.

Márpedig ostobaság egy reménybe kapaszkodva várni valami távoli és bizonytalan dologra, a mindennapok megélése helyett. Ezért úgy döntöttem, megszabadulok a hat doboztól. Legalább is eltüntetem a saját szemem elől, hogy ne gondoljak arra, valahányszor rájuk pillantok, hogy „de jó lett volna,… de nem lehet”.

Odaadom az anyukámnak, hogy őrizze meg a húgom számára. Hátha a hatdoboznyi tündéri bébi ruha megnyomja nála a „nagy piros gombot”, és végre elszánja magát. J Hiszek abban, hogy ennek a hat doboznak mágikus ereje van. Mint a Frigyládának. Engem mindenesetre megigéznek, ezért a közelükbe sem merek menni. Mint ahogyan a lassan kilenc hónapos szomszéd babát sem dajkáltam meg, pedig lett volna lehetőségem bőven. Nem vagyok elkeseredve, de a szabadságunk kulcsa az, ha nem vágyakozunk hiába. Ha úgy alakul, majd vissza kerül hozzám. :)

Indulj utadra, hat doboz! Teljesítsd a küldetésed. J

A bejegyzés trackback címe:

https://szivarvanyszurkehetkoznapok.blog.hu/api/trackback/id/tr232029403

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gurumama · http://sargacsik.hu 2010.05.29. 05:20:25

Szia!
Sokunknak vannak bedobozolt vágyai, ha csak képletes dobozokban is, de vannak. A hozzájuk kapcsolt álmaink tartják őket életben, és terelnek minket a MA megélései helyett az álmaink csalóka birodalmába. Elengedni őket lélekben lehet, és talán ez is az üdvözítő mód. Én is megpróbáltam néhány ilyen "dobozomtól" megszabadulni, de sajnos keveset ért a fizikai eltüntetésük. A doboz tartalmát kellett lelkileg feldolgoznom, és elengednem ahhoz, hogy elfogadjam a MA történéseit.
Kívánom, hogy ez is sikerüljön! :)
Utóirat: Nekem is van 2db pont ilyen dobozom az egyik szekrény tetején. Évek óta várnak benne gyönyörű anyagok, hogy megvarrjam őket...:))

TiborV75 · http://tiborv75.blogspot.com/ 2010.06.08. 10:19:24

@Gurumama: Sziasztok! Nekem is volt egy dobozom, megpróbáltam elfelejteni, száműzni, a gondolataimból. Álmok nélkül viszont értelmetlenül telt el 7-8 évem, mások dobozát nyitogatva, amikor valahogy bevonzottam. Ha nem is nyílt meg, megtanított arra, hogy ha nagyon akarunk valamit mindenre képesek vagyunk, olyan dolgokra is amire esetleg mindenki azt mondja, hogy felejtsük el.
Az utóbbi másfél évben így folyamatosan nyitom ki a dobozaimat, ha valamelyik nem megy elsőre félre rakom és keresek másikat, egyszer úgyis megnyílik. Kell az embernek mindig egy doboz, ettől vagyunk emberek...És ha át is adod másnak mindig lesz egy másik, ami tovább hajt.
süti beállítások módosítása